Friday, March 2, 2012

SENDIRI MENYEPI

SENDIRI MENYEPI####



Sendiri Menyepi..

Tenggelam dalam renungan

Ada apa aku seakan kujauh dari ketenangan

perlahan kucari, mengapa diriku hampa…

mungkin ada salah, mungkin ku tersesat,

mungkin dan mungkin lagi…

Oh Tuhan aku merasa

sendiri menyepi

ingin ku menangis, menyesali diri, mengapa terjadi

sampai kapan ku begini

resah tak bertepi

kembalikan aku pada cahayaMu yang sempat menyala

benderang di hidupku..

Perlahan kucari, mengapa diriku hampa

mungkin ada salah mungkin ku tersesat,

mungkin dan mungkin lagi

Oh Tuhan aku merasa..

sendiri menyepi…

Ingin ku menangis, menyesali diri, mengapa terjadi

sampai kapan ku begini

resah tak bertepi

kembalikan aku pada cahayaMu yang sempat menyala

Oh Tuhan aku merasaaaaaaaa……

seeeeendiri….aku merasa sendiri..

sampai kapan begini

resah tiada bertepi…Ooohh..

Kuingin cahyaMu

benderang di hidupku..

3 comments:

asyiq azhad said...

la tahzan, innallaha maana...
bila berlaku sesuatu yg meresahkan..
Allah juga ingin mengingtkan kita kpdNya...
Allah hendak mendidik jiwa kita merasakan kehadiran Allah d sisi..
Allah hendak menguji setara mana kita meminta kepadaNya..
Allah hendak memberitahu bahwa
kamu ada DIA dan kamu ada DIA...
sekalipun kau menyepi..
DIA tidak pernah berjauhan darimu...
rasailah,
dengan kamu memanggil-manggil namaNya..
ubati hati dengan rasa kerinduan kamu melakar indah namaNya ,
leraikanlah masalah yg terbuku d HATI dan d jiwa di penghadapanNYA..
setiap masalah yg dihadapi,
jadikan ia sbg hala tuju utk kita sentiasa rapat dengan Allah s.w.t.....

JANGA MERASA SEPI DAN SENDIRI...
ALLAH SENTIASA ADE DI SISI..
FIKIRKAN SETARA MANA KITA MERASAI KEMANISAN BHWA ALLAH DI SISI KITA..?

WALLAHUALAM..

Unknown said...

betul kata kak asyhiq,umar merasakan kesepian itu bilew tiada shbt dan kurangnya hubungan dengan ALLAH,time skolah dulu bolehla tunjuk warak tp skang,rasa cam kosong jew,belajar je tinggi tp xmemberi kesan pada pengamalan,entahla akak,ya allah,entahla apa nak jadi pada diri umar nie

hafizul said...

Teruslah menulis, dan berpuisi kerana Allah. Bersenilah dengan nama-Nya. http://hafizulfaiz.com/